OML geeft alle beschikbare gronden zorgvuldig uit. Op voorhand wordt een uitgebreide toets gedaan op de ontwikkelplannen van de ondernemer. Hierbij wordt gelet op de consequenties van de ontwikkelingen op het terrein. Wat is de te verwachten situatie rondom geur, geluid, verkeersbewegingen, parkeren enz. Maar OML gaat verder dan dat.
Er wordt zorgvuldig gekeken naar de situatie voor de omgeving. Is er overlast te verwachten? Past het beeld goed op het terrein en hebben de omwonenden hier zicht op? OML is hierover in nauw overleg met omwonenden en andere stakeholders. Zo is er een klankbordgroep opgericht, bestaande uit omwonenden, deskundige op het gebied van flora en fauna, deskundige op het gebied van duurzaamheid en overheden. Daarnaast worden omwonenden geïnformeerd middels een BouwApp van Strukton, middels de social media kanalen van OML en middels actieve benadering via post of e-mail.
OML verwacht de volledige gronden uiteindelijk te verkopen aan ca. 15 bedrijven. Hierbij kan een resultaat ontstaan van tussen de 400 en 750 directe en indirecte arbeidsplaatsen. Denk hierbij ook aan de inzet van schoonmaakpersoneel, beveiliging, onderhoud, horeca etc.