De citymarketing van zowel Mönchengladbach als Roermond halen de komende tijd de banden sterk aan. Daarmee willen ze de inwoners van beide steden nog beter informeren over aanbiedingen, acties en evenementen vanuit de horeca en de detailhandel.
Daarom was er donderdagochtend een speciaal persontbijt in Brüggen net over de grens bij Swalmen. Want volgens beide organisaties die over de citymarketing gaan moet er ook een netwerk onder journalisten ontstaan tussen het Nederlandstalige en Duitstalige gebied.
Ook wordt er op dit moment gewerkt aan een gezamenlijke website voor inwoners van het grensgebied, deze moet in oktober helemaal klaar zijn.
In november moeten Duitse journalisten een bezoek brengen aan Roermond, een paar weken later moet dat andersom gebeuren aan Mönchengladbach. Beide persreizen staan in het teken van wat de steden doen aan activiteiten rondom de feestdagen.
Het project krijgt 25.000 euro subsidie van de Europese Unie. En komt van het Interreg-Programm Deutschland-Nederland
bron: VML Nieuws